جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 3 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
محیط زیست یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۳۷:۴۴

زباله‎های دریایی بلای جان آبزیان شده است

باشگاه خبری فراساحل: گزارش جدید سازمان ملل متحد نشان می‎دهد که بیش از 800 گونه از آبزیان دریایی توسط خوردن و یا گیر کردن در زباله‎های دریایی آسیب دیده‎اند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، سازمان ملل اعلام کرد که تعداد گونه‎های آبزی که در اثر زباله‎های دریایی آسیب دیده اند 23 درصد طی مدت چهار سال افزایش داشته و به 817 گونه در سال 2016 رسیده است. گزارش سازمان ملل عنوان می‌کند که بزرگترین چالش این است که اقدامات ساحلی گسترده ای انجام شود که از ورود زباله‎های دریایی به سواحل جلوگیری کند و تولید پلاستیک در سواحل را کاهش دهد. از آنجائیکه مدیریت موثر زباله‌ها به تنهایی نمی‎تواند به این مسئله دامنه دار پاسخ دهد باید راه حل‌های نوآورانه ای همچون جایگزین‌های پلاستیک و طراحی‌های دوست دار محیط زیست نیز به کمک گرفته شوند.

دلیل آسیب بسیاری از گونه‌ها بلعیدن پلاستیک بوده است که شامل ریز پلاستیک‎ها نیز می‌شود. بخش دیگری از حیوانات آسیب دیده در تورهای رهاشده ماهیگیری به دام افتاده بودند. مقایسه گونه‌های آسیب دیده با فهرست گونه‌های در معرض خطر اتحادیه حفاظت از طبیعت (IUCN) نشان می‌دهد که حداقل 10 درصد از گونه‌های آسیب دیده در معرض خطر، آسیب پذیر، و در معرض انقراض هستند. به طور متوسط هر سال نزدیک به 640 هزار تن تور ماهیگیری در اقیانوس‎های جهان رها می‎شود. بازیابی این تورهای شناور معمولا سخت است و رها شدن از دست آنها در سواحل نیز مشکل است. در استرالیا ، دریای تاسمان در جنوب این کشور محل تجمع مرغ‌های دریایی آسیب دیده توسط زباله‌های دریایی است. موسسه CSIRO اعلام کرده است که خوردن زباله‌های دریایی توسط مرغ‌های دریایی تا سال 2050 میلادی به 95 درصد گونه‌های حیوانی می‌رسد.


لاک پشت‌ها، وال‌ها، دولفین‌ها، فیل‌های دریایی و انواع ماهی‎ها توسط زباله‎های دریایی کشته و یا فلج می‎شوند. نزدیک به پنج تا 10 هزار قطعه  لاک‎پشت در سواحل استرالیا به دلیل گرفتار شدن در تورهای ماهیگیری کشته شده‌اند.



  کد خبر : 2927
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :